Thursday, January 14, 2010

Masalah gangguan jin

Semalam member rumah aku sms, mak dia dah tak boleh tido siang dan malam dah hampir seminggu dan nampak blur sangat. Dia dah cuba panggil ustaz, ustaz dah datang 2 kali, katanya ada gangguan jin. Dah 2 kali ustaz datang mengaji & cuba mengubat tapi sehingga semlm masih tiada perubahan. Korang bayangkanlah klu dah seminggu lebih tak boleh tido, macamana keadaannya. Aku tak dapat tido satu hari pun dah blur sedunia rasanya. Kesian mendengar kisah emaknya. Apa pun aku doakan emak nya kembali sembuh.

Di bawah ni ada beberapa cara dan amalan yang boleh diusahakan untuk mengatasi masalah gangguan ni. Cubalah dgn istiqamah, mudah-mudahan dgn izin Allah, anda semua mendapat kesembuhan. Info ni pun aku dapat dari internet, tak ingat dekat website mana.

Disamping itu, banyak2kan istifar sekurang2nya 100x dan selawat keatas Nabi Muhamad S.A.W. Waktu petang bacalah Surah AD Dukhan dan Al Jin. Waktu pagi amalkan membaca surah Yassin dan As Soffat. Bagi yang telah sembuh, anda amat digalakkan mengamal surah2 dan zikir ni berterusan. Disamping kita memohon agar disembuhkan kita juga mendapat pahala atas bacaan tersebut.

Cara bagaimana mengatasi masalah gangguan JIN ni :-

1)Bacalah RUKYAH SYARIAH sampai habis. Ayat Rukyah ni anda boleh cari dlm internet. kalau tak jumpa jugak email aje pada aku, Insya Allah aku akan forwardkan mp3 bacaan tersebut kepada anda semua.

2)Selawat 3 kali
Niat 3 kali (contoh niat: YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM TURUNKANLAH RAHMAT MU KEPADA HAMBA MU YANG HINA INI YA ALLAH DGN BACAAN AYAT AYAT ALQURAN MU YA ALLAH JAUHKANLAH GANGGUAN JIN DAN SYAITAN DARI MENGANGGU DIRI KU DAN KELUARGA KU PALINGKAN MEREKA DARI HAMBA MU INI YA ALLAH HANYA KEPADA ENGKAU LAH AKU BERMOHON SESUNGGUHNYA ENGKAULAH TUHAN YANG MENGABULKAN SEGALA DOA DOA HAMBA MU INI")
Selawat 3 Kali

3)Dan selepas itu dibacakan ayat ini yakni Yassin ayat 45. Dibaca 7 kali (dari WA IZA SAMPAI TURHAMUN)....

Yang bermaksud ;

[45] Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Takutlah kamu akan siksa yang di hadapanmu dan siksa yang akan datang supaya kamu mendapat rahmat", (niscaya mereka berpaling).

1 comments:

zaid said...

assalam saudari
boleh forwardkan saya RUKYAH
SYARIAH.......TQ

Template by:
Free Blog Templates