Tuesday, February 02, 2010

Buat Insan yang Berdendam dgnku

Assalammualaikum w.b.t

Aku tahu dendam kesumatmu padaku masih ada. Jika aku bersalah maafkanlah aku,aku tidak pernah berniat utk menyakiti hatimu. Aku hanya inginkan yang terbaik buatmu dan masa depanmu tapi sampai hati kau menyiksa aku sebegini teruk. Tolonglah hentikanlah semuanya. Aku hanya mampu berdoa moga Allah membuka pintu hati mu untuk bertaubat. Hentikanlah permainan kotor ini. Badan aku ini tak tertanggung sakitnya. Aku hanya mampu mendoakan kau insaf sebelum Allah menjemputmu. Bertaubatlah. Hidup kita didunia ini hanya sementara, yang kekal di akhirat sana. Aku tidak akan berdendam dan membalas balik perbuatanmu.Aku redha. Segala kesakitan yang aku alami,dengan taktik halusmu ini, biarlah Allah membalasnya. Aku anggap kesakitan ini adalah penghapus segala dosaku. Aku hanya ingin hidup dibumi Tuhan ini untuk mengumpul sebanyak2 pahala bagi bekalan aku di akhirat kelak. Aku rayu sangat2, kau tidak akan dapat apa2 faedah pun dengan menganiaya aku. Apa yang kau dapat?, lagi menambah dosa adalah. Insaflah sebelum terlambat. Aku rayu dan aku mohon sangat2.


Ilahi,
andai ini ujian penghapus dosaku
tabahkan hatiku menerimanya

Ilahi,
andai ujian ini jadi penyuci jiwa kotorku
redhakan ku menerimanya

Ilahi,
andai sakit ini bisa mendekatkan kepadaMU walau sejengkal
teguhkan imanku menerimanya

Ilahi,
andainya segala yang berlaku ini adalah semata kerana kasihMU
sudilah kiranya Kau menerima taubatku ini

kerana ku terlalu takut akan azabMU
sedangkan ku tak layak ke syurgaMU

Ilahi,
kudambakan cinta Ilahi
redhaNya kujejaki

0 comments:

Template by:
Free Blog Templates